Financial analyst

The successful candidate will be working within the SSC Finance department that is headed by the SSC CFO and will be reporting to a team lead.

Your responsibilities:

  • Participation in preparation yearly budgets.
  • Monitoring and reporting on budget versus actual.
  • Preparation of overviews, reports, analysis and forecasts needed for controlling purposes.
  • Supporting SSO management with cost/benefit analysis calculation (Business cases).
  • Communication with management and stakeholders (e.g. internal customers).
  • Other operational tasks within scope of finance controlling

We expect:

  • University degree ideally in finance or economics.
  • Experience in field of finance (preferably in external audit or controlling) is an advantage, but not necessary.
  • Fluent English language (written and oral).
  • At least basic knowledge of financial + managerial accounting, financial planning.
  • Strong analytical and problem solving skills.
  • Good communication skills.
  • Ability to handle stress.
  • Ability to work both, independently and in the team.
  • Advanced user of MS excel (logical functions, pivot tables, etc…)
  • Knowledge of SAP is an advantage

We offer:

  • international environment in a prestigious brand
  • 25 days of vacation time / 3 My days
  • meal vouchers card, Cafeteria system, Multisport card
  • contribution to pension scheme and life insurance
  • offer of beneficial bank products in KBC Group (ČSOB, Era, Poštovní spořitelna)
  • soft skills and hard skills trainings in company premises based on your development needs and your role
  • possibility of language education (English and Czech for foreigners)
  • unique company culture and environment (Relax rooms, Game room with XBOX, table tennis and table football, Children zone, Ice cream and fruits day and others)
  • flexible working hours and possibility to use Home Office

and much more …

Informace o pozici

Místo pracoviště

Palachovo náměstí 726/2, 625 00  Brno-Starý Lískovec, Česká republika

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Délka pracovního poměru

Na dobu neurčitou

Benefity

Bonusy/prémie, manažerský motivační program, sleva na firemní výrobky/služby, notebook, příspěvek na penzijní/životní připojištění, flexibilní začátek/konec pracovní doby, stravenky/příspěvek na stravování, vzdělávací kurzy, školení, kafetérie, příspěvek na sport/kulturu/volný čas, zvýhodněné půjčky zaměstnancům, zdravotní volno/sickdays, možnost občasné práce z domova, firemní akce, individuální rozvržení pracovní doby, možnost si napracovat hodiny, dovolená více než 5 týdnů, zahraniční pracovní cesty, vlastní organizace náplně práce, children-friendly office, možnost studijního volna, Účast na zahraničních konferencích

Požadované vzdělání

Vysokoškolské / univerzitní

Požadované jazyky

Angličtina (středně pokročilá)

Zadavatel

KBC Group, Shared Service Center CZ

Pozice je vhodná pro absolventy.

 

Kontakt

KBC Group, Shared Service Center CZ
Martina Beníčková
Palachovo náměstí 726/2
625 00  Brno
Česká republika